Zehra Admin
Mesaj Sayısı : 724 Kayıt tarihi : 31/10/09 Yaş : 33 Nerden : Almanya
| Konu: Namaz İle Yardım İstemek Çarş. Kas. 04, 2009 12:05 am | |
| Abdülkadir-i Geylani (Kuddise Sirruhu) namazın ehemmiyeti hakkinda şu açiklamalarda bulunrnuştur: "Namazın önemi çok büyüktür, onun işi pek muhimdir. Allah-u Te'ala Rasulu Muhammed (Sallu Aleyhi ve Sellem) e nubuvveti ilk vahyettiğinde her amelden önce ve her farz-dan evvel namazi emretmiştir. Nitekim: "Sana vahyedilmiş olan o Kitabi oku ve namazi hakkiyla kil" buyurmuştur. (Ankebut Suresi: 45) Bütün muminlere hitap ederken de, yapmalan gereken tüm ibadetlere karşi sabir ve namazla yardim istemelerini emretmiştir. Nitekim ALLAH-u Te'ala: "Ey iman etmiş kimseler! Sabirla ve namazla yardim isteyin." (Bakara Suresi:153) buyurmuştur. Kiymetli peygamberlere vahyettiği hayırlı amelleri beyan ettikten sonra da namaza özel bir önem atfetmiştir. Nitekim: "Biz onlara hayirlı işler yapmayı ve namazı dosdoğru kılmayı vahyettik." (Enbiya Suresi: 73) buyurmuştur. Görüldüğü üzere bütün emirleri tutup, tüm yasaklardan sakınmayı topluca bahsettikten sonra namazi tek olarak konu etmiş ve onu özellikle vasiyet etmiştir. Beyhaki (Radiyu Anh) şöyle buyur-muştur: Namaz konusunun ehemmiyetine delalet eden en büyük delil şudur ki Allah-u Te'ala namazi hangi ibadetle birlikte zikretmisse mutlaka namazi one almiştir. Nitekim: "O kimseler ki gayba inanırlar, o (farz) namaz(lar)i dosdoğru kılarlar ve Bizim kendilerine vermiş olduğumuz rızıklardan (zekat olarak) infakta bulunurlar." (Bakara Suresi: 3) "O (farz) namaz(lar)i hakkiyla kılın ve zekatı verin!" (Bakara Suresi: 43) gibi ayet-i kerimeler bunun örneklerindendir. Aynca Allah-u Te'ala geçmiş peygamberleri methederken; "Onlar iizerine Rahman'nın ayetleri okunduğu zaman, ağlayan kimseler halinde secdeye kapanirlar" (Meryem Suresi: 58) buyurarak sadece namazdan bahsetmemistir ki bu da namazın dinin direği olduğunu açıkça ortaya koymaktadir. Daha sonra da onlara muhalif düşenleri zemmederken: "Onlann ardında bir takim kotü döller türetmişti ki namazi zayi etmistiler ve sehvetlere uymuştular" (Meryem Suresi: 59) bu-yurmuş ve bunun kötü akibetini beyan ederken de: "Muhakkak onlar (cehennemin dibin-deki bir kuyu olan) Gayy'a kavusacaklardir" buyurmuştur. Böylece Allah-u Te'ala namazi zayi edenlerin işlerinin yoluna girmeyeceğini, onların daima fesaddan fesada sürükleneceklerini aciklayarak onları, yolunu kaybeden ve tamamen kaybolup uçurumdan uçuruma yuvarlanan, sonunda da helak olan bir kisiye benzetmiş olmaktadir ki bu da namazın kadr-ü kiymetinin büyüklüğünü ve ibadetler arasindaki ustün yerini ortaya koymaktadir. (Beyhaki, şu'abu'l-iman, 4/293-294) 'Tefsir-i Teysir"de şöyle zikredilmiştir: Allah-u Te'ala bu ayet-i celilede namazi ikame den ve onu hakkiyla kilmaktan bahsetmiştir. Kur'an-i Kerim'in çeşitli yerlerinde de namaz hakkında bir çok şeyler emretmiştir. 1- Namazın ikamesi (hakkiyla kılınması): "Namazi hakkiyla kılın." (Nisa Suresi-103 2- Namazi muhafaza: "O kullar ki, onlar namazlarını muhafaza ederler (iyi kilarlar)." (Mu'minun Sure-si:9) 3- Namaza devam: "O kullar ki, onlar namazlarina de¬vam edicilerdir." (Me 'aric Suresi.23) 4- Vaktinde eda etmek: "Muhakkak namaz, müminler üzerine vakitleri tayin edilmiş (belirlenmiş) bir farz oldu." (Nisa Suresi: 103 den) 5- Cemaatla kilmak: "Ruku edicilerle beraber ruku edin." (Bakara Suresi 43 den) 6- Huşu ile kilmak: "O kullar ki, namazlannda huşu edicidirler (; secde yerine bakarak ve Allah-u Te'ala'nın kendilerini gördüğünü bilerek kılıcıdırlar)." (Mil 'minun Suresi:2) ***Ahmet Mahmut Ünlü(Cübbeli Ahmet Hoca) "Dinin Direği Mü'Minin Mi'racı NAMAZ" adlı kitabı sayfa 112-117 arası | |
|