214. Peygamber sall
u aleyhi ve sellem, namazda selâm verdikten sonra üç kere istiğfar eder, sonra şöyle derdi:
Allahümme entesselâmü ve minkes selâm. Tebarekte ya Zelcelâli vel ikram.
istiğfarı nasıl idi?
Estağfirullah, estağfirullah
şeklindeydi.
Sevban radıy
u anh. Müslim.
215. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Kim her farz namazından sonra Ayetelkürsiyi okursa, öbür namaza kadar o, Allahın korumasında olur.
Hasan radıy
u anh. Taberânî.
216. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Kim her namazın ardından otuzüç kere sübhan
, otuzüç kere elhamdülillah ve ötuzüç kere Allahuekber deyip, yüzüncüsünü
Lâ ilâhe ill
u vahdehu lâ şerîke leh. Lehül mülkü ve lehül hamdü ve hüve âlâ külli şeyin kadîr,
diyerek tamamlarsa, deniz köpükleri kadar da olsa günahları bağışlanır.
Ebû Hureyre radıy
u anh. Buhârî.
217. Peygamber sall
u aleyhi ve sellemin, sağ elinin parmak boğumlarını tesbih gibi kullandığını gördüm.
İbn Amr radıy
u anh. Tirmizî.
218. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Ne
oluyor bu insanlara ki, kendilerine Allahın kitabı okunuyor da, ne
okunduğunu bilmiyorlar, okunmayıp terk edilenin de farkında olamıyorlar!
işte tıpkı bunun gibi, kendilerine peygamber gönderilen eski
toplumların kalblerinden Allahın azameti çıkartıldı, yalnız bedenleri
hazır bulundu da, kalbleri başka yerlerde dolaştı.
Şurası kesindir ki, kalbi bedeniyle birlikte hazır bulunmadıkça, Allah kulun amelini kabul etmez!
Mâlik radıy
u anh. Rezîn.
219. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Sofra kurulduğu zaman namaz kılınmaz. Bir de tuvaleti sıkışan kişi namaz kılamaz.
Aişe radıy
u anha. Müslim.
220. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Üç şey inciticidir: Kişinin, ayakta işemesi, namazı bitirmeden alnını silmesi, secdede üflemesi.
Büreyde radıy
u anh. Bezzâr.
221. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Kişi,
kırk gün birinci tekbirini kaçırmadan cemaatle namaz kılarsa, Allah ona
iki kurtuluş yazar: Biri ateşten arınıp kurtulma, ikincisi ise
ikiyüzlülükten arınıp kurtulma.
Enes radıy
u anh. Tirmizî.
222. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Bir köyde, ya da bir kırda üç kişi bir arada olup da, namazı cemaat hâlinde kılmazlarsa, anla ki, şeytan onlara üstün gelmiştir.
Ebû Derda radıy
u anh. Ebû Dâvud.
223. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Cemaatle namaz kılmak, tek başına namaz kılmaktan yirmibeş derece daha üstündür.
Ebû Saîd radıy
u anh. Buhârî.
224. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
imamın arkasındaki cemaat,
Semi
u limen hamideh,
demesin,
Rabbena lekel hamd,
desin.
Amir radıy
u anh. Ebû Dâvud.
225. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Namaz kıldıran, namazı hafif kıldırsın, çünkü aralarında güçsüz, hasta ve ihtiyar insanlar bulunabilir.
Ebû Hureyre radıy
u anh. Buhârî.
226. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Erkeklerin
oluşturduğu safların en hayırlısı ilk saftır, en kötüsü ise son saftır.
Kadınların saflarının en hayırlısı en son saftır, en kötüsü de ilk
saftır.
Ebû Hureyre radıy
u anh. Müslim.
227. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Namaza kamet getirildiği zaman, farz namazdan başka hiçbir namaz kılınmaz!
Ebû Hureyre radıy
u anh. Müslim.
228. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Saflarda düzgün durun, düzensiz durmayın ki, kalbleriniz de birbirinden ayrılmasın!
Ebû Mesûd radıy
u anh. Müslim.
229. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Ben
namaza duruyorum, uzatmak istiyorum, fakat bir çocuğun ağlamasını
işitince kısa kıldırıyorum, çünkü annesinin onun ağlamasına
dayanamadığını biliyorum.
Enes radıy
u anh. Buhârî.
230. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
imam, kendisine uyulmak içindir. Sizden önce secde eder, sizden önce başını kaldırır. işte öteki bölümler de böyledir.
Hittân radıy
u anh. Müslim.
231. Ben, Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellemin yanında namaz kıldım, Aişe de arkamızda durup, bizimle birlikte namaz kıldı.
İbn Abbas radıy
u anh. Nesêî.
232. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Üç şey vardır ki, onları yapmak kimseye helâl olmaz:
Cemaate namaz kıldıran imam, cemaati ihmal edip, yalnız kendisi için dua edemez, ederse onlara ihanet etmiş olur.
izin verilmedikçe, bir kimse başka birinin evinin içine bakamaz, bakarsa onlara ihanet etmiş olur.
Tuvaleti gelmiş kimse de, gerekeni yapıp rahatlamadıkça namaz kılamaz.
Sevban radıy
u anh. Tirmizî.
233. Allah Resûlü sall
u aleyhi ve sellem buyurdu:
Namaz
kılanın önünden geçen kişi, bunun vebalinin ne kadar büyük olduğunu
bilseydi, yıllarca beklerdi de, bu onun için daha hayırlı olurdu.
Ebû Cüheym radıy
u anh. Buhârî.