Zehra Admin
Mesaj Sayısı : 724 Kayıt tarihi : 31/10/09 Yaş : 33 Nerden : Almanya
| Konu: müzik dinlemek söylemek haram mı? Cuma Kas. 06, 2009 3:05 pm | |
| Şehavi arzuları galeyana getirmak fıskı fücüru yerleştiren şarkı türkü dinlemek;bunları terennüm etmek caiz değildir. Cenabı hak şöyle buyuruyor İnsanlardan öylesi vardır ki, bilgisizce Allah yolundan saptırmak ve o yolu eğlenceye almak için, eğlencelik asılsız ve faydasız sözleri satın alır. İşte onlar için aşağılayıcı bir azap vardır !(LOKMAN SURESİ6) Ayrıca isra suresi 64 furkan suresi 72 ve necm suresi 6061 ayetii kerimelerinin şarkı türkü ve çalgı aletlerini dinlemekten men ettiği müfessirlerce ileri sürülmektedir. bu mevzu ile ilgili hadisi şeriflerde rivayet edilmektedir. Ebumalikel eş;ari(r.a)dan rivayete göre peygamber efendimiz.(s.a.v.)''Yemin olsunki ;ümmetimden muhakak bir takım kavimler meydana gelecektir bunlar;zinayı;ipek elbiseler giymeyi;şarap içmeyi;ve çalgı aletleri çalıp eğlenmeyi helal ve mübah sayacaklardır. Ayrıca abdullah bin mesud r.adan rivayete göre peygamberimiz (s.a.v.)şarkı türkü (söylemek ve dinlemek)kalbe nifak)ve kötülükleri)bitirip büyütür buyurmuştur.beyhakinin rivayetine göre:suyun bakalyı bitirip büyüttüğü gibi''(es sünnenü;-kübra) şehevi arzuları tahrk eden;edebe aykırı ifadeler yalan küfür kötü söz ihtive eden ;içki ve benzeri münkeratın icra edildiği meclislerin sembolü olan çalgı aletlerin eşliğinde;hele hele kadın tarafından icra edilen müzüği;şarkı ve türküleri dinlemek kesinlikle caiz değildir.
MEHMET TALÜ DİNİ MESELELERİMİZ SORULAR VE CAVEPLAR
lokman suresi 6. âyet-i kerimeyi müfessirler farklı şekillerde izah etmişlerdir. Ebi Ümame el-Bâhilî (r.a.)den nakledilen bir görüşe göre, âyette zikredilen "Boş sözler satın almak"tan maksat şarkı söyleyen cariyeler satın almaktır.-Ebi Ümame, Resulullahm şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:
"Şarkı söyleyen cariyeieri satmayın, satın almayın, onlan (Bu hususta) eğitmeyin. Onların ticaretinde hiçbir hayır yoktur. Onların paraları haramdır." Ebu Ümame bu âyetin, Resulullaha bu gibi konularda indiğini söylemiştir
Tirmizî, K. Tefsir el-Kur´an Sure: 31, Hadis no: 3195 Abdullah-ı Dehlevî rahmetullahi aleyh sohbetlerinde diyor ki:
Âletsiz, çalgısız olan sese simâ’ denir. Âlet ile, çalgı ile birlikde olan insan sesine gınâ denir. Gınânın harâm olduğunu bütün âlimler sözbirliği ile bildirmişlerdir. İsrâ sûresinin altmış dördüncü âyetinde, gınâın harâm edildiği açıkdır. Çünki müfessirler, âyet-i kerîmedeki savtdan murâdın gınâ olduğunu yazmışlardır. Lokmân sûresi altıncı âyeti kerîmesi de gınânın harâm olduğunu bildirmekdedir. Gınânın harâm olduğunu gösteren hadîs-i şerîfler de çokdur. Hadîs-i şerîfde (İlk nevhâ ve tegannî (müzik) eden şeytândır) ve (Suyun yeşertdiği gibi, gınâ da kalbde nifâkı büyütür) buyruldu. Âlimler simâ’ın harâm olmasında ihtilâf etdi. Gınânın harâm olduğunda ihtilâf yokdur. Kadın ve oğlan sesi gınâya dâhildir. Kadın ve oğlan sesi ve çalgı bulunmayan simâ’, gönül ehline zevk, şevk, vecd ve kendinden geçme, ızdırâb, envâr, esrâr ve terakkiler hâsıl eder. Bu ancak tasavvûf ehlinin bildirdikleri şartlarla câizdir. Bu şartlar bulunmazsa câiz olmaz. *** Simâ’ ehli, Allahü teâlâya yönelen ve Ondan başka herşeyden yüz çevirenlerdir. İşitdiklerini Hakdan bilirler. Gayrilik nazarlarından kalkmışdır. [Herşeyi Allahü teâlâdan bilirler.]. Vecd ve tevâcüd arasında fark vardır. İhtiyârî olmayan raks etmeye vecd, ihtiyârî olana tevâcüd denir. Tevâcüd doğru niyyet ile olunca sôfiyye arasında câizdir. Nitekim, Nizâmüddîn-i Evliyânın “rahmetullahi aleyh” meclîsinde, simâ’ vardı. Fekat çalgı, kadın ve oğlan yokdu. Elleri birbirine vurmak da yokdu. Böyle simâ’ şerî’atde de câizdir. Böyle olduğu (Fevâid-ül Füâd) ve (Siyer-ül Evliyâ) ismli kitâblarda yazılıdır Raûf Ahmed Müceddidî, Dürr-ül me’ârif İlim amel etmek içindir okuyup öğrenmek için değil. Faydalı olabilmek duası ile.
[/size] | |
|