Ravza Gülüm
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Cuma Namazı Ve Zuhuri Ahir

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Zehra
Admin
Zehra


Mesaj Sayısı : 724
Kayıt tarihi : 31/10/09
Yaş : 33
Nerden : Almanya

Cuma Namazı Ve Zuhuri Ahir Empty
MesajKonu: Cuma Namazı Ve Zuhuri Ahir   Cuma Namazı Ve Zuhuri Ahir I_icon_minitimeÇarş. Kas. 04, 2009 12:12 am

Zuhuri ahir


Hicrî 5. asırdan bu yana yalnız Türkiye’de uygulanan, başka İslam
âleminin bilmediği, bilmek de istemedikleri “zuhr-u âhir ” denen,
ALLÂH’ın emri, Hazret-i Resûlullâh’ın sünneti ile hiç ilgisi olmayan,
Moğol istilâlarının hüküm sürdüğü bir zamanda Konya’da ihdas edilen ek
ibâdet usûlü ki, namaz değildir. Hükümet ve devletin olmadığı yerde,
ulü’l-emrin icra edilmediği yer -ki, darü’l-harptir- darü’l-harpte ise
cuma namazı kılınmaz, diye uyduruk fetva verenler, zamanımıza kadarCuma Namazı Ve Zuhuri Ahir Nokta

“İslam’da yeri olmayan namaz” demeye hicap ediyorum, çünkü namazın iki
kaynağı vardır: 1: Kitap, 2: Sünnet. Başka kaynak aranmaz. Beş vakit
namazdaki farzlar, Cumâ namazı için de geçerli olup, hutbesiz Cumâ
namazı geçerli değildir. Bayram namazlarında hutbe sünnettir. Okunmasa
da namaz tamamdır.

Sünnetleri hafife almayasın. Kur’ân’da belirtilmemiş, Peygamber
Efendimiz’in ibâdet ve amellerinde görülen hallerin cümlesine sünnet
deriz. Sünnetleri emr-i ilâhînin dışında görme. Kur’ân’da sarih olarak
görülmediği için sünnettir. İcmâ, kıyas edilleyi şeriye namaz için
geçerli değildir.

Rabbımızın lütuf ve ihsânı olan en büyük bayram olarak belirtilen Cumâ
günü, âyet ve hadisle ifâde edilen öğle vaktinde Cumâ namazıCuma Namazı Ve Zuhuri Ahir Nokta
Hutbede bulunarak imam efendiye uyup iki rekat farzı kılan kişinin
ALLÂH’ın emrine göre cumâsı tamamdır. Sünnetlerini de mezhebine tâbi
olunan imam efendinin içtihâdına göre kılmaktır. Çünkü imam
efendilerimizin aralarında sünnetlere dâir içtihat farklılıkları
vardır. Hepsi de geçerli olup, cumânın sıhhatına halel getirmez.

İmâm-ı A’zam Hazretleri hicri 75 senesinde dünyâya teşrif ettiler. 150
senesinde irtihal eylediler. Makamları cennet olsun. Kendileri
tâbiînden olup, ashâbın yaşlıları ile görüştüler. Ve îzah ettiler:

“Hazret-i Resûlullah (s.a.v) Efendimiz mescide gelmeden önce dört rekat
sünnet kılar, mescide geldiklerinde hutbe îrad ederlerdi. İki rekat
cumânın farzını cemaate kıldırır, hâne-yi saâdetlerine gider, dört
rekat da orada sünnet kılarlardı.”

İmâm-ı A’zam Hazretleri bu türlü beyan ve içtihat etmişlerdir.

İmâm Şâfiî Hazretleri, İmâm-ı A’zam Hazretleri’nden sonra dünyâya teşrif ettiler. Cumânın sünneti hakkında buyurdular ki :

“Cumâdan evvel iki rekat, cumâdan sonra da iki rekat Hazret-i Resûlullâh’ (s.a.v.) sünnet kılardı.”

İmâm Mâlik ve İmâm Hanbel hazretlerinin içtihatları da :

“Cumâya gelmeden evvel Hazret-i Resûlullah (s.a.v.) iki rekat namaz
kılar, farzdan sonra başka namaz kılmazdı.” şeklindedir. ALLAH
cümlesinden râzı olsun.

Cumâ Sûresi’nde de müsta’celiyyet vardır : “ALLÂH’ın zikrinden sonra
yeryüzüne yayılınız, rızıklarınızı arayınız.” On altı rekatlı hiç bir
mezhep yoktur. Dikkat edilirse, yalnız sünnet üzerinde ihtilaf değil,
içtihat değişikliği vardır. Kimsenin namaza rekat ilâve etmesi uygun
olmayıp, hatâdır.

Bâzı kimseler çok ibâdet ve tâatla çok kazanacağını zannederler. Her
şeyin ifrâtı yasaklanmıştır. Misâl olarak, seferde olan dört rekatlı
farz namazları iki rekat kılmayı Hazret-i ALLAH emrediyor. Fazla
kılarsan ne olur? Âsî olursun, emr-i ilâhîye karşı geldiğin için. “Hiç
fazla namaz kıldı diye insanı döverler mi? Fazla mal göz mü çıkarır?”
gibi sözlerle emr-i ilâhîyi basit bir hâdise gibi gösterip günâha
girme. “Zuhr-u âhir” diye bir namaz yoktur. İslamiyette şüpheli ibâdet
olmaz.şüpheli ibadete sıhhatlidir diye kimse cevaz veremez Evham, rûhî
hastalıktır. Namaz husûsunda ilham ve rüyâ ile de amel edilmez. Sahîh-i
Buharî’nin (Tecrîd-i sarîh Tercümesi) üçüncü cildinde Cumâ bahsinde
bildirildiğine göre, Peygamber (s.a.v.) Efendimiz hutbe îrad edip,
buyurdular ki : “Cumâ size kıyâmete kadar farz kılındı. İster âdil
imam, ister zâlim imam zamânında olsun, kim ki, Cumâ namazını sebepsiz
yere terk ederse, iki elim yakasındadır. ALLAH işini rast getirmesinCuma Namazı Ve Zuhuri Ahir Nokta onun Ne namazı vardır, ne orucu, ne haccı, ne de zekatıCuma Namazı Ve Zuhuri Ahir Nokta. Vaktâ ki, tövbe ve istiğfar etmiş ola.”

Büyük fıkıh âlimi İbn-i Nuceym buyururlar ki :

“Zuhr-u âhir kılan kişi ilim yoksunudur.”

Kütüb-i sitte’den olan Sünen-i Dârekutnî Tercümesi, 2. Cilt sahîfe 10’da şöyle ifâde olunur:

“Zuhr-u âhir kılan şüphesiz günahkardır.”

Diyânet İşleri Başkanlığı da Şerîat-i Muhammedî’de 92 hurâfa ve bidat
tespit etti. Ama umûma îlânından çekindiler. Fakat ben bu listenin bir
nüshasını elde ettim ve çoğaltıp, dağıttım. Bidat ve hurafaların başına
yazmışlar, zuhr-u âhir diye bir namazın olmadığını. Merhum cennet-mekan
Hamdi Akseki buyuruyor ki :

“İmam efendilerimizin cumânın sıhhati ve vücûbu hakkındaki ihtilafları
“muhtelefun fîh”tir (kesin olmayan, ihtilaflı konulardandır). Cumânın
farziyetine te’sir edici değildir. Şöyle ki, Cumânın vücûbunun sıhhati
hakkında ictihâdî ihtilaflar musallînin (namaz kılanın) daha mutmain
olması içindir. Hiç bir içtihat cumânın farziyetini bozmaz. Nitekim
öyle olmuştur.”

Türkiye’den başka İslam ülkelerinde zuhr-u âhir diye bir şey bilmezler.
Çünkü kesinlikle yoktur. Bir namazın iâdesi farzın terkinden îcap eder.
Vâcibin terkinden, farzın te’hirinden sehiv (yanılma) secdesi lâzım
gelir. Hazret-i ALLAH Türk milletini de bu gibi anlamsız ibâdetlerden
kurtarsın.Amin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.Ravzadesign.de
 
Cuma Namazı Ve Zuhuri Ahir
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Namazı sevin ki, Allah ve Resulü (s.a.v.) de sizi sevsin
» Hz Fatıma ve sabah namazı
» AHIR
» Ahir zaman gerçekleri
» Ahir Zamandan Asr-ı Saadete...

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Ravza Gülüm :: İslam-i Konular :: Namaz-
Buraya geçin: