Ravza Gülüm
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Zehra
Admin
Zehra


Mesaj Sayısı : 724
Kayıt tarihi : 31/10/09
Yaş : 33
Nerden : Almanya

Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Empty
MesajKonu: Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti   Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti I_icon_minitimePerş. Kas. 05, 2009 11:48 pm

Vahdet; Birlik, teklik, bir ve tek olma, parçalar arasındaki âhenkten doğan bütünlük demektir. Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Animislam3en4nu1'ın birliğine de vahdet denildiği gibi, aynı zamanda Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Animislam3en4nu1'la bir olmaya da vahdet denilmiştir.

“Vahdet”, “tevhid” kelimesi ile aynı köktendir; ikisi arasında kopmaz
bir bağ vardır. Tevhid, birlemek; vahdet de birleşmek demektir. Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Animislam3en4nu1’ı
birlemeyen kimsenin, tevhide iman edenlerle birleşemeyeceği gibi;
vahdet anlayışından ve ahlâkından mahrum insanın da gerçek muvahhid
olması beklenemez.

Vahdet Zarûrîdir. Çünkü;

Kur’an vahdeti emretmektedir. “Hep birlikte Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Animislam3en4nu1’ın ipine (İslâm’a, Kur’an’a) sımsıkı yapışın; parçalanmayınVahdet; Anlam ve Mâhiyeti Nokta.”
(3/Âl-i İmrân, 103).“Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra
parçalanıp ihtilâf ederek ayrılığa düşenler gibi olmayın. İşte bunlar
için pek büyük bir azap vardır.” (3/Âl-i İmrân, 105). “Dinlerini parça
parça edip gruplara ayrılanlar var ya, senin onlarla hiçbir ilişkin
yoktur. Onların işi ancak Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Animislam3en4nu1'a kalmıştır, sonra Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Animislam3en4nu1 onlara yaptıklarını haber verecektir.” (6/En’âm, 159). “Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Animislam3en4nu1'a
ve Rasûlüne itaat edin; birbirinizle çekişmeyin. Sonra korkuya
kapılırsınız da rîhınız (rüzgârınız, gücünüz, devletiniz) gider. Bir de
sabredin. Çünkü Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Animislam3en4nu1 sabredenlerle beraberdir.” (8/Enfâl, 46). “Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Nokta.Müşriklerden
olmayın; ki onlardan dinlerini parçalayanlar ve kendileri de bölük
bölük olanlar vardır. (Bunlardan) her fırka/grup, kendi yanındakiyle
böbürlenmektedir.” (30/Rûm, 31-32). “Mü’minler ancak kardeştirler.”
(49/Hucurât, 10)

Sünnet vahdeti emretmektedir.Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Animislam3en4nu1’ın
eli cemaatle beraberdir.” (Tirmizî, Fiten 7, hadis no: 2166, Humus
1966; Nesâî, Tahrîm 6). “Cemaat rahmet, tefrika (ayrılık çıkarma)
azaptır.” (Ahmed bin Hanbel, 4/145, 278). “Bereket, cemaatle
beraberdir.” (İbn Mâce, Et’ıme 17). “Cemaatten bir karış ayrılıp sonra
ölen kimse câhiliyye ölümü ile (küfür üzere) ölmüş olur.” (Buhârî,
Fiten 2). “Cemaatle kılınan namaz, bir insanın tek başına kıldığı
namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir.” (Buhârî, Ezân 30, Salât
87; Müslim, Mesâcid 245)

Akıl vahdeti emretmektedir.
Tek başımıza kaldıramadığımız ağır bir yükü, elbirliğiyle birleşerek
kaldırabiliriz. Dâvânın hâkim olması, küfre ve zulme kıyâm edilmesi
gibi birkaç kişinin kaldıramayacağı cihad yükünü de ancak birleşerek
yerine getirebiliriz. Tek tek kolay kırılabilen ok gibi çubukları,
büyük bir demet yaptığımızda kıramayacakları gibi, sürüden ayrılıp tek
kalanı kurdun yediği gibi, bireysellik de cinden ve insandan
şeytanların tuzaklarına kolay düşürür, vahdetten uzak insan, onların
kolay avı olur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.Ravzadesign.de
Zehra
Admin
Zehra


Mesaj Sayısı : 724
Kayıt tarihi : 31/10/09
Yaş : 33
Nerden : Almanya

Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti Empty
MesajKonu: Geri: Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti   Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti I_icon_minitimePerş. Kas. 05, 2009 11:48 pm

Tarih vahdeti emretmektedir.
Başta Benî İsrâil olmak üzere, nice eski kavimler tefrika yüzünden acı
mağlûbiyetler tatmışlar, niceleri tarihten silinmişlerdir. Beylikler
dönemindeki durum ile Osmanlılar arasındaki fark ve yine ırkçılık,
milliyetçilik gibi ümmetin vahdetini bozan fikirlerle tek ümmet ve
büyük tek devletten küçük küçük 87 ülkeye ayrılmış, ciddî ağırlıkları
olmayan günümüz müslüman dünyasının durumu, ibret almak için
yeterlidir.

Günümüzün/çağımızın konumu vahdeti emretmektedir. Avrupa ülkeleri,
aralarındaki sınırları kaldırıp Avrupa Birliği adı altında hemen bütün
güçlerini birleştirmektedir. Birleşmiş Milletler, Nato vb.
ittifakların konumu ve ağırlığı göstermektedir ki bugün işbirliği ve
ittifak yapan, birleşen uluslar yarınlara hâkim olabilecektir.

Ekonomi vahdeti emretmektedir. Müslümanların
kalkınması, sömürü ve kapitalizmin zulüm çarklarından kurtuluşu, kendi
ekonomik güçlerini birleştirip ortaklaşarak ticârî kuruluşlar,
holdingler kurmalarını gerektirmektedir. Devir, bakkal devri olmaktan
çıkıp süper ve hiper marketler devri olmuştur. Bu da kapitalist
vampirlerin mü’min kanı emerek azgınlaşmaması açısından müslümanların
vahdetini gerektirmektedir.

Mevcut müslümanların konumu, din düşmanlarının tavrı vahdeti
emretmektedir. Kısa bir müddet önce Çeçenistan’ın Ruslar, Bosna
Hersek’in Sırplar, Filistin’in siyonistler Afganistan ve Irak’ın
Amerikalılar tarafından resmen işgali ve bunlardan daha acı olan
kâfirlerin yerli işbirlikçi İslâm düşmanları tarafından müslümanların
devletlerinin işgali, onların yönlendirdiği medyanın, çevre
şartlarının, câhilî eğitimin oluşturduğu fitne ve fesadın müslümanların
gönüllerini ve kafalarını işgali, mü’minlerin birleşmelerinden başka
yollarının olmadığını haykırıyor. Mü’minler birleşip birer kova su
dökseler, İsrâil’i sel alıp götürür. Emperyalizmin orta doğunun kalbine
hançer gibi sapladığı kan içici İsrâil’in ve dünyaya yayılmış
siyonizmin vahşeti, vahdetin hemen ve her yerde gerçekleşmesini farz-ı
ayın kılıyor.

Tecrübe vahdeti emretmektedir.
Yüzlerce senedir müslüman halk kültürünün ortak ürünü olan atasözleri,
bu deneyimi aktarır: “Nerde birlik, orda dirlik.” “Bir elin nesi var?
İki elin sesi var.” “Tek el, kendini yumaz.”

Matematik vahdeti emretmektedir.
Alt alta dizilen/yazılan meselâ dört tane 1, en fazla 4 ederken; aynı
safta dizilen, yan yana gelen dört tane 1ise, 1111 (bin yüz on bir)
edecektir. Dört tane 1'in yan yana gelip birleşmesi, 1111'in gücüne
eşitlenecektir.

Dünya huzuru vahdeti gerektirmektedir.
Fesat ve kargaşanın, tefrika ve sürtüşmenin gereksiz tartışma ve
ihtilâfın, eleştiri bombardımanının olduğu ve bireyselciliğin öne çıkıp
herkesin sadece kendini düşündüğü yerde huzur olmayacak; kardeşlik ve
vahdetin, ittifak ve cemaatin olduğu yerde ise huzur olacaktır.

Âhiret saâdeti vahdeti gerektirmektedir.
Cennete ancak vahdetle ulaşılabilir. “Mü’min olmadan cennete
giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olamazsınız.”
(Buhârî, Edeb 27; Müslim, Birr 66). “Sizden biri, kendisi için sevdiği
şeyi kardeşi için de istemedikçe (gerçek) mü’min olamaz.” (Buhârî, İman
6; Müslim, İman 71; Nesâî, İman 19; Tirmizî, Sıfatu'l-Kıyâme 60; İbn
Mâce, Mukaddime 9)

K.A.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.Ravzadesign.de
 
Vahdet; Anlam ve Mâhiyeti
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Belâ; Anlam ve Mâhiyeti
» Tevhid; Anlam ve Mâhiyeti

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Ravza Gülüm :: Rehberimiz Kur'ani Kerim :: Kur'ani Kavramlar-
Buraya geçin: